Leg uit wat uw kind kan ervaren en/of uiten en dat dit een direct gevolg is van wat uw kind heeft meegemaakt. Verwijs ze naar de site van IC Connect en FCIC.

Houd school goed op de hoogte van de situatie en wat dit kan doen met uw kind op de korte en lange termijn. Uw kind brengt veel tijd op school door, dat maakt dat school een belangrijke signaalfunctie heeft. Wijs leerkrachten op onze site, zodat ze informatie kunnen vinden. Geef aan wat u en uw kind nodig heeft en van de leerkrachten verwachten. Moeten ze er aandacht aan besteden en in welke mate? Is er iemand bij wie ze terecht kunnen? Let wel: ieder kind is hier anders in. Sommige kinderen willen dat op school alles hetzelfde blijft en er niet over gesproken wordt; dit biedt deze kinderen vaak een houvast. Andere kinderen hebben er juist de behoefte aan dat iedereen van de situatie weet en het kind zijn/haar verhaal kan doen. Misschien willen ze wel een spreekbeurt houden over wat er gebeurt of over Pics-F. Bij andere volwassenen in het leven van uw kind bedoelen we bv. leiders/trainers van sport/hobbyclubs, ouders van vriendjes waar ze veel mee spelen, buren etc..

Quote ex-IC patiënt: Mijn zoontje (8) vertelde dat hij vaak voor straf binnen moest blijven, omdat hij zijn werk niet af had. Ik vroeg het na bij de juf. “Hij laat momenteel niet zien wat hij in zich heeft,” was haar analyse. Ik vroeg haar of het geen logische reactie kon zijn na mijn IC-opname. Daar had ze nog niet bij stil gestaan.

Back To Top